§8 ust.2 pkt.1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na wskutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
|
Zadania
|
Formy realizacji
|
Terminy
|
Efekty
|
Sposób dokumentowania
|
1. Zapoznanie się z procedurami awansu zawodowego
|
1. Poznanie ogólnych podstaw prawnych. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego (przepisy, ustawy, artykuły, rozporządzenia, analiza Karty Nauczyciela).
2. Korzystanie z internetu w celu uzyskania niezbędnych informacji.
|
IX 2003
|
Znajomość przepisów dotyczących awansu zawodowego
|
Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu.
|
2. Odbycie stażu dotyczącego awansu zawodowego
|
1. Opracowanie planu rozwoju zawodowego.
2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju.
3. Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.
|
IX 2003
|
Prawidłowy przebieg stażu, zebranie potrzebnych dokumentów do postępowania kwalifikacyjnego
|
Plan rozwoju, gromadzenie świadectw, potwierdzeń, sprawozdań itp.
|
3. Nawiązanie współpracy z nauczycielami wychowania fizycznego
|
1. Współpraca z nauczycielami wychowania fizycznego przy organizacji wspólnych zawodów sportowych , meczy sparingowych oraz imprez rekreacyjnych.
2. Spotkania, rozmowy i dyskusje, wykorzystanie doświadczenia nauczycieli dyplomowanych.
|
Na bieżąco
|
Przejrzyste zasady współpracy, spotkania i dyskusje z dyplomowanymi nauczycielami wychowania fizycznego
|
Karty współpracy
|
4. Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły.
|
1. Analiza dokumentacji, statutu szkoły, programu rozwoju szkoły, regulaminu Rady Pedagogicznej, regulaminu uczniowskiego, szkolnego systemu oceniania.
|
Na bieżąco
|
Dobra znajomość prawa wewnątrzszkolnego
|
Potwierdzenie dyrektora szkoły
|
5. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją podstawowych zadań szkoły.
|
1. Współpraca z rodzicami w zakresie realizacji Programu Wychowawczego Szkoły oraz Programu Profilaktycznego.
2.Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej.
3.Systematyczna praca i pełnienie funkcji przewodniczącego zespołu międzyprzedmiotowego nauczycieli wychowania fizycznego i przysposobienia obronnego.
|
2003-2006
|
Pedagogizacja rodziców. Wzbogacenie warsztatu i metod pracy, rozwijanie i doskonalenie własnych umiejętności . Podejmowanie wspólnych działań na rzecz realizacji priorytetów szkoły.
|
Spotkania z rodzicami wg harmonogramu.
Świadectwa, zaświadczenia potwierdzające udział w tych formach doskonalenia.
|
6. Dokształcanie i doskonalenie zawodowe
|
1. Ukończenie różnych form doskonalenia zawodowego
2. Samokształcenie
|
Cały staż
|
1. Wzbogacenie własnego warsztatu pracy oraz poszerzenie działań wynikających z zadań szkoły.
|
Świadectwa, zaświadczenia.
|
7. Opieka nad stanem technicznym sprzętu i obiektów sportowych w szkole.
|
1. Drobne naprawy bieżące przyborów i przyrządów sportowych.
2. Zakup sprzętu sportowego wg bieżących potrzeb i możliwości finansowych.
3. Przygotowywanie pomocy dydaktycznych na lekcje.
|
Na bieżąco
|
Sprawny sprzęt.
Sukcesywne doposażenie sali gimnastycznej wg określonych priorytetów.
|
Potwierdzenie dyrektora szkoły.
|
8. Współpraca z instytucjami lokalnymi w organizacji imprez sportowych i rekreacyjnych (zawody sportowe, festyny rekreacyjne, konkursy promujące zdrowie)
|
1. Uzyskanie pomocy przy realizacji własnych zamierzeń, podniesienie poziomu organizacyjnego imprez, zaspokojenie potrzeby realizacji własnych talentów przez młodzież.
|
2003-2006
|
Aktywne, zdrowe i bezpieczne spędzanie wolnego czasu przez młodzież.
|
Dokumentacja z imprez
|
9. Organizacja i współorganizacja zawodów sportowych.
|
1. Przygotowanie uczniów do udziału w zawodach sportowych.
2. Angażowanie młodzieży do pracy przy organizacji zawodów sportowych.
|
2003-2006
|
Masowy udział młodzieży w zawodach sportowych i ich osiągnięcia.
|
Dyplomy, wyniki współzawodnictwa
|
10. Opracowanie narzędzi pracy nauczyciela wychowania fizycznego.
|
1. Opracowanie wymagań edukacyjnych i kryteriów ocen z wychowania fizycznego dla poszczególnych klas w kształceniu ponadgimnazjalnym. Wykonanie tabeli wymogów i kryteriów.
2. Opracowanie ankiety wstępnej.
|
Na bieżąco
|
Prawidłowe funkcjonowanie szkoły poprzez ujednolicenie wymagań i kryteriów oceniania.
|
Potwierdzenie dyrektora szkoły
|
11. Opracowanie i wdrożenie do użytku szkolnego zgodnie z treściami podstawy programowej nauczania wychowania fizycznego w szkole ponadgimnazjalnej własnego programu z wychowania fizycznego na poziomy w liceum profilowanym.
|
1. Realizacja własnego programu nauczania w liceum o rozszerzonym programie z wychowania fizycznego
|
2003-2005
|
1. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły i podniesienie jakości pracy nauczycieli wychowania fizycznego
|
Potwierdzenie dyrektora szkoły
|
12. Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych
|
1. Ukończenie różnych form doskonalenia zawodowego
|
Okres stażu
|
1. Wzbogacenie własnego warsztatu pracy
|
Świadectwa, zaświadczenia
|
§8 ust.2 pkt.2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
|
1. Zdobycie kwalifikacji pozwalające na swobodne posługiwanie się techniką komputerową
|
1. Podnoszenie umiejętności korzystania z narzędzi i metod informatycznych poprzez udział w szkoleniach i kursach.
|
Na bieżąco
|
1. Umiejętność stosowania techniki komputerowej w pracy własnej i zespołu przedmiotowego.
|
Zaświadczenia, świadectwa
|
2. Utworzenie stanowiska komputerowego dla nauczycieli wychowania fizycznego z dostępem do internetu
|
1. Pozyskiwanie informacji i materiałów zawartych w internecie z zakresu wychowania fizycznego, sportu i zdrowia.
2. Stworzenie bazy informacyjnej dla własnych potrzeb (wyniki sprawdzianów, testów, zawodów sportowych,).
3. Wykorzystanie komputera w organizacji zawodów sportowych ( dyplomy, sprawozdania, komunikaty).
4. Utworzenie własnej strony internetowej.
|
Okres stażu
|
1.Szybkie pozyskiwanie potrzebnych informacji. 2. Wzbogacenie warsztatu pracy poprzez użycie technik komputerowych.
|
Materiały z internetu, dyplomy, komunikaty, sprawozdania
|
§8 ust.2 pkt.3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami
|
1. Opieka nad stażem nauczycieli ubiegających się o wyższy stopień awansu zawodowego oraz nad studentami w ramach praktyk studenckich.
|
1. Udzielenie nauczycielom pomocy w opracowaniu planu rozwoju zawodowego.
2. Spotkania informacyjne i instruktażowo-konsultacyjne z nauczycielami stażystami i studentami odbywającymi praktyki.
3. Obserwacja zajęć prowadzonych przez nauczycieli starających się o awans.
4. Udział podopiecznych w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu.
5. Uczestnictwo w pracach Komisji Kwalifikacyjnej.
|
2003-2006
|
1. Opracowanie projektu oceny dorobku zawodowego nauczycieli nad którymi sprawowano opiekę. 2. Uzyskanie przez nauczyciela stażystę wyższego stopnia awansu zawodowego.
|
Dokumentacja z przebiegu stażu (teczka opiekuna stażu)
|
2. Dzielenie się swoją wiedzą i umiejętnościami z innymi nauczycielami wychowania fizycznego
|
1. Kontakty z innymi nauczycielami wychowania fizycznego poprzez udział w spotkaniach metodycznych, kursach i dyskusjach oraz przy organizacji zawodów sportowych.
2. Przygotowanie lekcji otwartych i koleżeńskich.
3. Publikacje tradycyjne: książkowe i w czasopismach , elektroniczne : na stronach portali edukacyjnych i własnej stronie W.W.W.
|
Cały staż
|
1. Wymiana doświadczeń i pozyskiwanie nowych rozwiązań. Wzbogacenie warsztatu pracy i podniesienie jakości pracy nauczycieli.
2. Integracja środowiska nauczycielskiego.
|
Sprawozdania, protokoły, scenariusze lekcji.
|
3. Wymiana doświadczeń w ramach zespołu międzyprzedmiotowego
|
1. Systematyczna praca i pełnienie funkcji przewodniczącego zespołu międzyprzedmiotowego nauczycieli wychowania fizycznego i przysposobienia obronnego.
|
Na bieżąco
|
1.Poprzez realizację priorytetów szkoły podniesienie jakości pracy szkoły
|
Dokumentacja pracy zespołu.
|
4. Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów
|
1. Wspólne opracowanie i przygotowanie imprez szkolnych, uroczystości , konkursów.
|
2003-2006
|
1. Integracja środowiska szkolnego
|
Scenariusze imprez.
|
§ 8 ust.2 pkt. 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.
|
1. Opracowanie i wdrożenie do użytku szkolnego zgodnie z treściami podstawy programowej nauczania wychowania fizycznego w szkole ponadgimnazjalnej własnego programu z wychowania fizycznego na poziomy w liceum profilowanym.
|
1. Realizacja własnego programu nauczania w liceum o rozszerzonym programie z wychowania fizycznego
|
2003-2005
|
1. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły i podniesienie jakości pracy nauczycieli wychowania fizycznego
|
Potwierdzenie dyrektora szkoły
|
2. Opracowanie programu pozalekcyjnych zajęć sportowo- rekreacyjnych dla uczniów szkoły
|
1. Społeczne prowadzenie zajęć pozalekcyjnych z młodzieżą z zakresu wybranych dyscyplin sportowych, zwrócenie uwagi na wychowawcze i zdrowotne walory sportu.
|
Okres stażu
|
1. Popularyzacja zdrowego stylu życia wśród młodzieży poprzez wdrożenie do aktywnego uprawiania sportu. 2. Zaspokajanie wśród młodzieży potrzeb rozwijania własnych talentów.
|
Program zajęć pozalekcyjnych.
|
§ 8 ust. 2 pkt. 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych
|
1. Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych
|
1. Ukończenie różnych form doskonalenia zawodowego
|
Okres stażu
|
1. Wzbogacenie własnego warsztatu pracy oraz poszerzenie działań wynikających z zadań szkoły.
|
Świadectwa, zaświadczenia.
|
2. Współpraca ze strukturami samorządowymi i innymi instytucjami
|
1. Współpraca ze Starostwem Powiatowym, MLKS Agros, MOSiR, LOZZ, LZS, lokalnymi mediami i innymi szkołami w organizacji imprez sportowych i rekreacyjnych.
2. Współpraca z Poradnią Pedagogiczno-Psychologiczną , Policją i MOPS przy rozwiązywaniu problemów wychowawczych.
|
Okres stażu
|
1.Udział młodzieży w różnych imprezach sportowych. 2. Przeciwdziałanie przemocy fizycznej i psychicznej oraz uzależnieniom. 3. Uzyskanie środków finansowych na wypoczynek dzieci i młodzieży
|
Dokumenty potwierdzające
|
3. Organizacja targów edukacyjnych
|
1.Przygotowanie stanowiska szkolnego na targi edukacyjne- przygotowanie gazetki dotyczącej osiągnięć sportowych uczniów.
|
Wg potrzeb
|
1. Promocja szkoły w środowisku lokalnym
|
Potwierdzenie dyrektora szkoły
|
4.Organizowanie imprez kulturalnych dla środowiska lokalnego
|
1. Współorganizowanie „rocznicy 45-lecia istnienia szkoły ZSR im. W. Witosa”
2. Zorganizowanie pokazów zapaśniczych i innych imprez.
|
Okres stażu
|
1. Promocja szkoły w środowisku lokalnym
|
Potwierdzenie dyrektora szkoły
|
5. Utworzenie Uczniowskiego Klubu Sportowego
|
1.Zainicjowanie powstania i opieka nad Szkolnym Uczniowskim Klubem Sportowym.
|
|
1. Popularyzacja zdrowego stylu życia wśród młodzieży 2. Wzrost popularności zapasów w szkole i środowisku lokalnym
|
Potwierdzenie dyrektora szkoły
|
6. Prowadzenie działań zmierzających do poprawy „bazy” szkoły
|
1. Wspólnie z uczniami szkoły pomalowanie zaplecza sanitarno-socjalnego przy sali gimnastycznej, coroczna konserwacja i malowanie parkietu na sali gimnastycznej
|
Okres stażu
|
1. Poprawa estetyki wyglądu i warunków pracy
|
Potwierdzenie dyrektora szkoły
|
§ 8 ust.2 pkt.4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.
|
1. Współpraca ze strukturami samorządowymi i innymi instytucjami
|
1. Współpraca ze Starostwem Powiatowym, MLKS Agros, MOSiR, LOZZ, LZS, lokalnymi mediami i innymi szkołami w organizacji imprez sportowych i rekreacyjnych.
2. Współpraca z Poradnią Pedagogiczno-Psychologiczną , Policją i MOPS przy rozwiązywaniu problemów wychowawczych.
|
Okres stażu
|
1.Udział młodzieży w różnych imprezach sportowych.
2. Przeciwdziałanie przemocy fizycznej i psychicznej oraz uzależnieniom. 3. Uzyskanie środków finansowych na wypoczynek dzieci i młodzieży.
|
Dokumenty potwierdzające
|
§ 8 ust. 2 pkt. 4 f Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej
|
1.Osiągnięcia w pracy z uczniem uzdolnionym ruchowo
|
1. Przygotowanie uczniów zdolnych ruchowo do udziału w zawodach sportowych na arenie województwa i ogólnopolskich.
|
Na bieżąco
|
1. Uzyskanie przez uczniów znaczących miejsc w zawodach wojewódzkich i ogólnopolskich.
|
Dyplomy, nagrody, wyróżnienia
|
2. Pełnienie znaczących funkcji w środowisku sportowym.
|
1. Pełnienie funkcji Prezesa Uczniowskiego Klubu Sportowego „Gladiator” przy Szkole Podstawowej Nr 5 w Żarach. 2. Pełnienie funkcji Sekretarza w Okręgowym Związku Zapaśniczym. 3. Pełnienie funkcji trenera koordynatora zapaśniczej kadry województwa młodzików.
|
Na bieżąco
|
1. Promocja szkoły, macierzystego klubu i środowiska sportowego Żar na arenie województwa.
|
Zaświadczenia
|
§ 8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudnion
|
1. Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych
|
1. Rozpoznanie problemu edukacyjnego, wychowawczego i opiekuńczego wśród uczniów.
|
2003-2006
|
1. Dokonanie opisu i analizy wybranych dwóch przypadków edukacyjnych
|
Potwierdzenie dyrektora szkoły
|